Tek Ortak Değerimiz: Cinsellik ve Türk Müziği

Türkiye'nin en popüler şarkıcılarının eserlerinde dile getirdiği cinsellik konusuna değiniyoruz ve toplumların tek ortak değerinin cinsellik olduğunu iddia ediyoruz.
  • Eren

Müzik, resim, heykel ya da sinema; hangisi olursa olsun her sanat dalı toplumun değerlerini yansıtır. Dünya üzerindeki istisnasız tüm toplumların ortak değerlerinden biri de cinselliktir. Birçok insanın yaşamında da vazgeçilmez bir yere sahip olan bu kavramı Türk Dil Kurumu güncel Türkçe sözlüğünde ‘Sevişme duygusu, seksüellik’ olarak tanımlıyor. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de cinsellik toplumun geneli tarafından ayıp ya da mahrem olarak kabul edilse de yine aynı toplum tarafından ilgi görmeyi başarmıştır. Birçok kanaat önderi tarafından sanat dalı olarak kabul edilmese de televizyonculukta da yoğun bir şekilde işlenmektedir. Bunun dışında yazılı, görsel ya da işitsel fark etmeksizin tüm sanat dallarında karşımıza çıkmaktadır. Şarkılar, bir hikâyedeki sevgi ya da üzüntü gibi tutkulu ve yoğun duyguları anlatır. Bu yazımızda Türkiye’de müzik alanında tüketicilerin beğenisine sunulan eserlerde ve buna bağlı olarak da şiirlerde karşımıza çıkan, cinsellik içeren şarkı sözlerine değiniyoruz.

  1. Manuş Baba

Manuş Baba

Son dönemlerin popüler şarkılarından biri olmayı başarmış, asıl adı Mustafa Özkan olan Manuş Baba’nın sesiyle hayat verdiği Eteği Belinde şarkısının sözleri tamamen sevgiliyi cinselliğe davet eden bir konu üzerine kurulmuş.

Yar beline beline sarılamam, ah geceden duramam
Ah öteden beriden bakış atma ah yerimde duramam
Ah yıkadim kuruttum çarşafı, serdim ipek yorganı
Ah günahı sevabı boynuma, gel bu gece koynuma

2.  Neşet Ertaş

Neşet Ertaş

Bozkırın tezenesi, Kırşehirli büyük halk ozanı Neşet Ertaş da halkın diline pelesenk olmuş eserlerinde sık sık cinselliği çağrıştıran sözlere başvurur. Bunlara önemli bir örnek olarak en bilinen eserlerinden Gönül Dağı gösterilebilir. ‘Bir tenhada can cananı bulunca…’ diye başlayan sözler, şu dizelerle sona erer:

Seher vakti garip bülbül öterken
Kirpiklerin oku yar yar cana batarken
Cümle âlem uykusunda yatarken
Kimseler görmeden
Gel gizli gizli gel gizli gizli

3. Şebnem Ferah

Şebnem Ferah

Türk Rock müziğinin sevilen isimlerinden Şebnem Ferah da ‘Ben Şarkımı Söylerken’ isimli parçasında farklı bir açıdan bakmış olsa da, cinselliğe değiniyor.

İçimde bir ateş yanıyor, bedenim dar gelir oldu,
Ateşime ister körüklerle gel ister suyla,
İstediğin kadar konuş benimle, istediğin kadar yalan söyle,
Beni ben yapan içimdeki sesleri susturamazsın.
İçine girdiğin küçük kaygan deliği yeni ve büyük bir dünya mı sandın?
İstersen bir aynayla yardım edeyim ama umursamazsın.

4. Badem

Badem

17. yüzyıl âşık edebiyatının önemli isimlerinden Karacaoğlan’a ait olduğu sanılan ‘Ala Gözlerini Sevdiğim Dilber’ isimli, Badem tarafından seslendirilen eser de cinselliğin yoğun bir şekilde işlendiğinin görülebileceği sözlere sahip.

Ko dolanıp dursun kolun boynumda
Hiç ölüm korkusu yoktur aynımda
Bir gececik mihman olsam koynunda
Uyan sabah deyu kaldırma beni

5. Ahmet Kaya

Ahmet Kaya

Protest müzik olarak adlandırılan ve daha çok politik hikâyeler barındıran eserler seslendiren Ahmet Kaya, Bu Gece Beni Düşün isimli eserinde ucundan da olsa cinselliğe değiniyor.

Bu gece beni düşün yar
Seni bekleyen biri var
Bu gece de beni düşün yar
Sana tapan biri var
Bu gece beni düşün yar
Seni özleyen biri var
Bu gece beni düşün yar
Sana yanan biri var.

6. Teoman

Teoman

Türk Rock müziğinin başarılı temsilcilerinden Teoman da hemen her şarkısında cinselliğe dair bir şeyler anlatmaya çalışıyor. Kimi zaman naiflikten uzaklaşsa da pek çok dinleyicisi için o hep romantik. Kupa Kızı ve Sinek Valesi’nde şöyle diyor:

Sırılsıklamdı soyundu, vücuduma dokundu
Biraz pürüzlü tenimde yaşam hücrelerimi buldu
Mutluydum o uyudu sarıldım sayıklarken
Tanımadığım o adları yanımda çırılçıplak

Renkli Rüyalar Oteli’nde şöyle devam ediyor:

Bu otel güzel adını sevdim,
Orda öyle yerlerime dokun,
Dokunmadığı kimsenin
Sarhoş olsak ya,
Kimiz unutsak ya, bulut olup iç içe
Bardaktan boşansak ya
Sarhoş olsak ya
Tek vücut olsak ya
Yüksek doz aşk alıp
Burda mutlu ölsek ya

Duş şarkısı da bu alanda sınırları zorlayacak dizeler içeriyor:

Son defaymış gibi kaybederken
Kendimi
Sırılsıklam
Vücudunda
Eğildim
Öptüm dudaklarından
Saç telin vücudumdan küvete
Aktığında
İçindeyim
İçimdesin, anladım
Aşk kanımda
Kasıklarımda
Güneşteyim
Eriyor balmumum
Sapır sapır dökük
Kanatlarım
Aksın bacaklarımdan
Oluk oluk
Milyonlarca doğmayacak
Çocuklarım

Toplumun tek ortak değeri olduğunu iddia ettiğimiz cinsellik konusuna şarkı sözleri üzerinden değindik. Az sayıda örnekle anlatmış olsak da görülüyor ki hangi dönem yazılırsa yazılsın, ne zaman söylenirse söylensin cinsellik hep var. Neşet Ertaş gibi Anadolu’nun bağrından gelen bir halk ozanı da, Teoman gibi daha modern tınılarda müzikseverlere seslenen popüler bir sanatçı da, Ahmet Kaya gibi politik konularda protest müzik sunan müzik adamlar da Karacaoğlan gibi yüzyıllar önce yaşamış bir sanatkâr da eserlerinde cinselliği işliyor. Kimi zaman kelime oyunlarıyla, kimi zaman da açık açık anlatılıyor olsa da hem Türkiye’de hem de dünyada tüm toplumların ortak değerinin cinsellik olduğu açıkça görülebiliyor.

----